Betaling
I Gårdens Krams webshop kan du betale med VISA, MASTERCARD og MobilePay. Alle betalinger er gebyrfri. Beløbet hæves først på dit kort, når vi sender varen. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. I den fysiske butik er det ligeledes muligt at betale med VISA, Mobilepay, Mastercard og desuden kontant betaling. Alle priser er inkl. 25% dansk moms.
Gårdens Kram tager forbehold for tastefejl og udsolgte varer. Vi gør opmærksom på, at der kan være afvigelser i farvenuancer på foto i webshop.
Levering
Gårdens Kram sender dine varer indenfor 1-3 hverdage, efter modtagelse af bestillingen. (Vi tager forbehold for evt. forsinkelser fra transportør). Forsendelse sker med Postnord eller DAO – priser fremgår i webshoppen. Du kan afhente din pakke hos Postnord pakkeshop. Varerne anses som leveret når du har fået pakken udleveret og ansvaret for varens sikkerhed overgår til dig som forbruger efter udleveringen fra udleveringsstedet. Vi sender ikke møbler og andre større ting, eller ting, som regnes som uegnet til forsendelse. Levering af disse ting kan i de fleste tilfælde leveres efter aftale og til aftalt pris.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret på varer købt i Gårdens Krams webshop og i den fysiske butik, gældende fra den dag du modtager/ køber varerne. Der er IKKE fortrydelsesret på custom made ting – altså specielt fremstillede ting/ møbler eller lignende. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du betaler selv for de omkostninger, der er forbundet med returneringen. Forsendelsesgebyr betalt ved bestilling bliver ikke refunderet. Ved refundering, oplys venligst bank oplysninger, registrerings nr. og kontonummer, samt fakturanr og dine data. Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Vi modtager ikke forsendelser sendt pr efterkrav.
Reklamation
Er din vare blevet beskadiget under transporten eller opdager du andre fejl eller mangler ved levering, bedes du hurtigst muligt rette henvendelse til Gårdens Kram. Du kan få varen ombyttet, repareret, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået pga. forkert brug, eller at skaden er pådraget efter kundens modtagelse. Der tages forbehold for køb af gamle/ brugte/ antikke ting, samt planter og lign. Det kan ikke forventes at en gammel/ brugt/ antik ting har samme holdbarhed, som en fabriksny vare. Det vil derfor bero på en individuel vurdering om reklamationen er berettiget. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter du har opdaget manglen/fejlen ved varen. Det er vigtigt, at du kontakter os, inden du sender varen retur til os på på mail gaardenskram@gmail.com. I denne mail skal det fremgå hvilken årsag returneringen skyldes, samt dit navn, adresse og fakturanr. Varen skal sendes retur i forsvarlig emballage. Ifølge købeloven er der generelt 2 års garanti.
Fragtskade
Ved fragtskade, skal du tage foto af emballagen udvendig, foto af varerne i original emballage og foto af den/de skadede varer. Dette skal ske senest 2 dage efter du har modtaget pakken. Hvis skaden ikke indberettes til os inden de 2 dage, refunderer vi ikke pengene for den ødelagte vare.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, så send en mail med beskrivelse af problemet til gaardenskram@gmail.com. I sidste instans har du altid muligheden for at klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk